Arta simplităţii nu înseamnă superficialitate, ci arta apropierii de esenţe, pentru a le revela ţie însuţi şi oglindirilor tale în această lume, oamenilor.

vineri, 4 martie 2011

               Crăciun în spital
                                  de Florin Fînaru

Mi-am petrecut Crăciunul în spital
În vizită la suferinţi tăcute,
Iar cazul nu-i deloc excepţional,
Căci moartea coasa aprig îşi ascute.

Mă-ntreb prin ce mister universal
Extremele îşi coexistă faţa,
Sublima fericire şi-un spital
Şi bezna simultan cu dimineaţa.

O clipă iau în palme şi-o privesc,
E mică, dar se zbate cu putere
Şi-n inima-i pulsândă gânduri cresc,
Vârtejuri sacre către alte ere.

Ne-am limitat în trupul mult prea dens,
Iar adevărul ne aşteapt’-acasă,
Căci cel ce nu găseşte nici un sens
Îl află când de trupul lui se lasă.

Sunt unii care strigă „Nu mai pot!“
Şi îmi deşteaptă simţuri adormite
E-atâta alb aicea, peste tot
Şi suferinţă-n trupuri chinuite.

M-am agăţat de trupul meu întreg
L-am luat în braţe lăudându-i darul,
Iar mintea mă ajută să-nţeleg
De ce ne este dat deplin calvarul.

Am înţeles Crăciunul mai adânc
În profunzimea lui prealuminată,
Cu Steaua lui, cu Sfântul Mare Prunc
Şi cu Maria prea nevinovată.

                               27 decembrie 2010, Iași

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu